Elleboog/Hand Klachten

Ervaart u problemen met spullen vastpakken, knijpen, uitstralende pijnklachten of hebt u last van bewegingsbeperkingen in de elleboog of hand? Maak dan nu een afspraak, dan kunnen we onderzoeken waar deze klachten vandaag komen en met u een behandeltraject starten om van de klachten af te komen zodat u weer vooruit kunt in uw activiteiten.

Veel voorkomende klachten aan de elleboog zijn overbelasting klachten zoals een tenniselleboog (epicondylitis lateralis) of een golferselleboog (epicondylitis medialis), maar ook door een ongeval of breuk beperkingen in de beweeglijkheid van het ellebooggewricht.

Bij de hand komen vaker bewegingsbeperkingen van de verschillende handgewrichten voor, mogelijk door een operatie waardoor er wat verklevingen en littekenweefsel is gevormd wat de beweeglijkheid beperkt. Of na een tijd in het gips door een breuk of operatie waardoor de spierkracht en beweeglijkheid beduidend afnemen.

Voordelen van elleboog/handbehandeling voor u

• Door gebruikmaking van echografie snel zicht op het probleem
  • Indien geïndiceerd snel pijnverlichting middels shockwave  en kinesiotape
  • Bij sporthervatting uitstekende ondersteuning door onze sportfysiotherapeuten
  • Behandeltraject kan snel worden opgestart

Behandeling

De fysiotherapeut zal kort middels een vraaggesprek de klachten met u doornemen daarna aangevuld met een onderzoek en enkele specifieke testen. Indien nodig kan er een echo worden uitgevoerd om beter inzicht te krijgen in de oorzaak van de klachten. De therapeut neemt aansluitend de resultaten met u door zodat u zelf ook ziet wat de eventuele oorzaak van uw klacht is. Vervolgens kan er een op maat gemaakt behandelplan samen met u worden opgesteld.